דילמות לקראת החתונה

הפקת חתונה זה אחד הדברים שיש לנו יותר דילמות בהם. אחרי הכל אין לנו ניסיון וכמו כל דבר בחיים שעושים פעם ראשונה עולות הרבה מאוד דילמות וסימני שאלה לגבי האירוע עצמו, לגבי המקום, לגבי ה DJ, לגבי האוכל, לגבי השמלה, איפור, שיער ועוד ועוד עד לפרטים ממש קטנים כמו כפכפים לרוקדים ברחבה וחלוקת כובעים עם או בלי נצנצים בריקודים?

אנחנו מרגישים שכל דילמה פה קובעת גורלות ועליה תקום או תיפול הצלחת האירוע. אז בשביל זה אנחנו פה. ריכזנו לכם כמה דילמות נבחרות לקראת הכנת החתונה שלכם:

הדילמה הראשונה (אחרי שהחלטנו מי החתן….) היא – מתי להתחתן?

בחורף יהיה סיוט בצילומים וגם לוקחים סיכון שאולי לא יהיו אפשר להצטלם בחוץ, אבל מצד שני זה זול יותר. בקיץ זה יקר יותר וגם האמת יכולים ליפול על יום חמסין וזה יהיה גם סיוט בצילומים…

אחר כך חשוב לפתור את הדילמה של כמה אנשים להזמין?

האם לעשות חתונה גדולה או מצומצמת? האם מזמינים את השכנים לשעבר ואת הבוס הקודם של האקס שלך או שבכלל מזמינים רק אנשים קרובים? האם אנחנו רוצים שיהיו לנו בחתונה אנשים שאנחנו לא יודעים מה השם שלהם או רק פרצופים מוכרים?

אחרי שהחלטנו על עונה וכמות של מוזמנים צריך להחליט איפה נתחתן

. האם זה יהיה באזור שנוח לכולם להגיע או שאפשר להרחיק קצת ולארגן הסעות? האם לעשות בגן אירועים או באולם סגור? אולי בכלל לעשות את זה בחצר הענקית בקיבוץ של הדודה של הסבתא מהצד השני?

חושבים שזהו? סיימתם עם הדילמות לאירוע? אז זהו ש… ממש לא! מפה הדילמות רק מתחילות להסתבך.

דילמת האוכל לא יכולה לחכות רק לשלב הטעימות.. צריך להחליט הרבה קודם – בופה או מלצרים?
בופה כמובן יותר זול, אבל יש תחושה בקרב האורחים שניסו לחסוך עליהם ויש דברים שלא חוסכים.. מצד שני למה לא לחסוך קצת? וגם ככה אנשים יכולים לאכול כמה מנות שבא להם ואף מלצר לא עוקב אחריהם. קצת עצמאות לא הרגה אף אחד… (צריך להתחיל לחשל את סבא שיעמוד בתורים)

השמלה:

ה-דילמה של כל כלה: דילמת השמלה… ממי לקנות – ממעצב על או מתופרת שאמא מכירה? כמה פעמים לחרוש את דיזינגוף עד שנחליט? האם לחפש משהו קצת יותר זול או שעל המראה של הכלה לא מתפשרים? האם לקנות את השמלה או לשכור אותה רק לאותו ערב? וכמובן — לבן או שמנת??

ועכשיו נתייחס קצת לחתן. הדילמה של מה הוא ילבש היא לא באמת הדילמה שלו אלא של הכלה. חליפה קלאסית שחורה עם חולצה לבנה מכופתרת או אולי נלך לכיוון של צבע אחר? עניבה כמו כולם או אולי להיות מקורי ולשים פפיון? ומה עם הטי שירט שמתחת – לכתוב משפט מצחיק על הגב או שמיצינו כבר את העניין?

אחת הדילמות בהן יש מחלוקת בין הגבר לאישה זה דילמת קבלת הפנים – האם להיות בין האורחים בקבלת הפנים או לדפוק כניסה ישר לחופה? מצד אחד יש שאומרים שלהיות בקבלת פנים מורידה מהלחץ וזה גם זמן שנהנים ממנו, מצד שני את רוצה שכולם יסתכלו עליך בפעם הראשונה כשיש ברקע את השיר תמיד חלמת עליו ורק האווירה כבר גורמת לך להיראות יפה

ואם כבר שיר וכניסה לחופה – האם להיכנס עם שיר מרגש או שיר קצת קצבי? האם שיר בעברית או לועזי? האם להיכנס ביחד או שכל אחד יכנס בנפרד עם ההורים?

אוקי. הגענו לחופה (יד ביד או עם ההורים – החלטתם למעלה) אבל מי יהיה הרב? דילמת הרב היא דילמה שבדרך כלל קשורה יותר בהורים ופחות בחתן והכלה. יש משפחות שמקבלות בהבנה רב רפורמי ויש כאלה שמבחינתם זה big no no. מצד אחד רוצים רב קליל ושלא מדבר הרבה, מצד שני לא נעים לבאס את סבא שתמיד חלם שהחזן בבית הכנסת שלו יחתן את הנכדה הראשונה שלו שמתחתנת…

האמת שיש עוד המון דילמות שקשורות לחתונה אבל רצינו להשאיר לכם מקום גם לשתף את הדילמות האישיות שלכם – אז קדימה שתפו אותנו בדילמות שלכם

לסיום רק נקודה למחשבה – האם הדילמות האלה היו דילמות שיצרנו ויכוחים עם בן הזוג או שהוא הבין שהתפקיד שלו זה רק להגיד "מאמי מה שתחליטי טוב לי" ולהגיע בזמן לאירוע?