דילמות במקום עבודה

הדילמה של במה לעסוק זאת רק הדילמה הראשונה מבין דילמות רבות במהלך הקריירה שלנו

אין מה לעשות. איך שלא נחשוב על זה ובמה שלא נעבוד, בסופו של דבר לעבודה שלנו יש חלק משמעותי בחיים שלנו. גם אם אנחנו שונאים את העבודה היא עדיין מעסיקה אותנו כל היום בראש ואפשר להגיד ש כ-50% מהיום שלנו במשך כמה שנים טובות, אני מבלים (או אם תרצו "מבלים") במקום העבודה או לפחות בהתעסקות איתו. באופן טבעי בזמן עבודתנו ובמהלך הקריירה שלנו עולות דילמות רבות. חלקן פשוטות יותר וחלקן ממש משנות חיים (או לפחות מסלולים בקריירה)…

להלן מדגם של דילמות שסביר להניח שכולכם נפגשתם בלפחות אחת מהן:

דילמת הסיפוק:

האם לעבוד בתחום שמעניין אותנו אבל לא בטוח שיש בו הרבה פרנסה או ללכת על בטוח ופרקטי מבחינה כלכלית אבל שלא יספק אותנו מבחינת מימוש עצמי והנאה מהעבודה?

דילמת המרחק:

האם לעבוד במקום עבודה כי הוא קרוב אלינו מבחינה גאוגרפית או שאולי דווקא רחוק מהעין זה יותר קרוב ללב ויותר נחשק..? ומה לגבי רילוקיישן? עד כמה רחוק ללכת עם הדילמה הזאת?…

דילמת הקידום:

האם כדאי להתקדם בתפקיד על חשבון היחסים שיש לי עם 'החבר'ה' של המשרד? כלומר, האם שווה להפוך ממנוהל למנהל ולהיות בעצם זה שמנהל את מי שעד עכשיו היית חלק מהחבר'ה שלהם? האם זה ירגיש מוזר? האם ניתן לעשות את זה נכון בלי שזה יגרור ריבים? האם אפשר להתקדם בתפקיד אבל להישאר אחד מהחבר'ה?

דילמת החריצות:

יש הרבה עבודה אבל השעון מראה על השעה ללכת הביתה – האם כדאי לסיים להיום או לסיים את העבודה? האם לתת מעבר או לעבוד 'כמו שעון'? וגם מה עושים כשיש זמן פנוי באמצע יום העבודה – האם לבקש מטלות נוספות או למצוא דרך להעביר את הזמן? ומה קורה כשהטלפון שלך מצלצל כשאני כבר בבית ועל הצג מופיע 'משרד' – לענות או לא לענות?

דילמת השבת:

האם לעבוד במקום עבודה שעובדים בו ביום שבת? עד כמה אנחנו זקוקים ליום מנוחה הזה או שאולי אפשר לוותר עליו תמורת תשלום של 200% ? מה יותר חשוב – קצת שקט נפשי ומנוחה או כסף כסף וכסף?

דילמת היחסים:

האם ניהול מערכת יחסים בתוך מקום העבודה זה מזיק או אולי אפילו מועיל? מהנה או מעצבן? אסור או מותר?

דילמת ההעלאה:

אחרי כמה זמן לגיטימי לבקש מהבוס העלאה? האם יש זמן נכון לזה? האם זה בכלל נהוג או שזאת חוצפה?

דילמת השינוי:

האם להחליף מקום עבודה כל כמה שנים או להישאר באותו מקום במשך כל הקריירה? דילמה שבצד האחד שלה עומד שינוי ואולי אפילו הרפתקה ומצד שני למה לסכן משהו בטוח?

דילמת ההתארגנות:

האם להצטרף לוועד עובדים או שחבל על הכסף? האם בכלל יש טעם בגוף שיגן על העובדים או שזה לא באמת יועיל לי? האם להצטרף לשביתות של העובדים או עדיף לא להתעסק עם הבוס?

אין ספק שהדילמות האלו מעסיקות ועוד ימשיכו להעסיק אותנו לפחות עד הפנסיה…

מה אתכם? יש לכם דילמות נוספות ? מוזמנים לעלות את הדילמה שלכם לאתר